Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze usterki pomp wtryskowych

Specyfika silników wysokoprężnych sprawia, że wymagają dostarczania paliwa pod stosunkowo wysokim ciśnieniem. Pozwala to na jego dobre wymieszanie z powietrzem i optymalne rozproszenie, co gwarantuje uzyskanie dokładnego i wydajnego spalania. Dostarczanie oleju napędowego pod zwiększonym ciśnieniem oznacza jednak konieczność użycia specjalnej pompy. Choć są one trwałe, to z czasem mogą wymagać naprawy lub kompleksowej regeneracji.
Co warto wiedzieć o pompach wtryskowych?
Ważnym elementem układu paliwowego jest zamontowana w nim pompa wytwarzająca ciśnienie potrzebne do zapewnienia optymalnych warunków spalania. W starszych konstrukcjach dieslowskich jednostek napędowych korzystano zwykle z pomp rzędowych mechanicznych albo wyposażonych w układ sterujący EDC lub stanowiących alternatywę pompowtryskiwaczy. W nowoczesnych autach stosuje się pompy współpracujące z układem common rail. Są to pompy rotacyjne w układzie gwiazdowym. Pracują w nich trzy tłoczki ustawione względem siebie pod kątem 120° i są napędzane z wykorzystaniem mechanizmu mimośrodowego. Jest on połączony łańcuchem, paskiem zębatym bądź kołem zębatym z silnikiem przekazującym potrzebny moment obrotowy. Układ trzech współpracujących ze sobą tłoczków o zsynchronizowanym działaniu sprawia, że w układzie utrzymywane jest stałe ciśnienie. Podczas pracy mechanizmu jest on narażony na znaczne obciążenia, co sprawia, że z czasem może ulec awarii. Rozwiązaniem jest fachowa naprawa pompy wtryskowej dokonana przez specjalizujący się w takich pracach warsztat.
Jak naprawia się pompy wtryskowe?
Podczas pracy pomp wtryskowych dochodzi do różnych usterek. Najczęściej pojawiają się problemy ze szczelnością urządzenia, a także występowaniem coraz większych oporów i przegrzewania wskutek uszkodzeń mechanicznych korpusu lub tłoczków. Zniszczeniu mogą ulec krzywki, rolki albo zaworki. Zdarzają się awarie sprężyn, wałka, tłoczków i głowic. W zależności od skali uszkodzeń pompa jest naprawiana albo poddawana regeneracji. W razie, gdy problemem jest zużycie uszczelniaczy lub poszczególnych elementów rozwiązaniem jest zwykle ich wymiana. W przypadku ubytków materiału np. wskutek wytarcia się czy deformacji nieodzowna staje się kompleksowa regeneracja. Diesel Expert z Posądzy zajmuje się naprawą i regeneracją pomp wtryskowych Bosch, Denso, Delphi oraz Siemens.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana