Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach krok po kroku

Spis treści
- Przygotowanie do wymiany
- Demontaż lag
- Wymiana uszczelniacza i oleju
- Montaż lag i końcowe sprawdzenie
Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach motocyklowych jest kluczowym elementem konserwacji, który znacząco wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Lagi odpowiadają za płynność amortyzacji, a ich prawidłowe działanie jest istotne, zwłaszcza przy pokonywaniu nierówności i podczas intensywnej jazdy. Regularna wymiana oleju oraz uszczelniaczy pozwala uniknąć przecieków i zabezpieczyć laga przed szybkim zużyciem.
Przygotowanie do wymiany
Zanim przystąpisz do wymiany, upewnij się, że masz odpowiednie narzędzia, takie jak klucze, pojemnik na używany olej, nowy olej do lag, oraz zestaw uszczelniaczy. Motocykl powinien być stabilnie zamocowany na podnośniku lub stojaku warsztatowym, aby zapewnić łatwy dostęp do lag. Ważne jest, aby przestrzeń wokół była czysta, aby uniknąć dostania się zanieczyszczeń do wnętrza lag podczas ich otwierania. Wymianę oleju i serwis zawieszenia motocyklowego oferuje firma Moto-Port Serwis Motocyklowy.
Demontaż lag
Pierwszym krokiem jest demontaż lag z motocykla. Rozpocznij od zdjęcia przedniego koła oraz hamulców, co ułatwi dostęp do śrub mocujących lagę do widelca. Następnie, używając odpowiednich kluczy, poluzuj i wyjmij śruby znajdujące się u góry każdej lagi, co pozwoli na ich delikatne wysunięcie z widelca. Bądź ostrożny, aby nie uszkodzić uszczelniacza podczas wyjmowania lag.
Wymiana uszczelniacza i oleju
Po wyjęciu lag z widelca umieść je w pozycji pionowej i delikatnie otwórz dolną część każdej lagi, aby umożliwić wypłynięcie starego oleju do przygotowanego pojemnika. Po opróżnieniu lag z oleju delikatnie wyjmij stare uszczelniacze, uważając, aby nie porysować powierzchni lag. Następnie, czyścić wnętrze lag oraz sprawdź, czy nie ma żadnych uszkodzeń czy nadmiernego zużycia. Włóż nowe uszczelniacze, upewniając się, że są one prawidłowo zamontowane. Napełnij lagę nowym olejem, zgodnie z zaleceniami producenta motocykla lub widelca. Serwis motocykli w Krakowei – Moto-Port Serwis Motocyklowy oferuje przeglądy i naprawy pojazdów, w tym wymianę oleju i uszczelniaczy.
Montaż lag i końcowe sprawdzenie
Po zakończeniu wymiany uszczelniaczy i napełnieniu lag olejem dokładnie zmontuj wszystkie części w odwrotnej kolejności. Upewnij się, że wszystkie śruby są dokręcone z odpowiednim momentem obrotowym. Zamontuj ponownie przednie koło oraz system hamulcowy i dokładnie sprawdź, czy wszystko jest prawidłowo złożone i zabezpieczone. Na koniec, przeprowadź krótki test jazdy, aby upewnić się, że laga pracuje płynnie i że nie ma żadnych przecieków czy innych nieprawidłowości. Regularne przeglądy i konserwacja lag zapewnią bezpieczną i komfortową jazdę na dłuższy czas.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana